Födelsedag

Jippi, tjoho, nu är Mimmi tjugotvå år gammal! Bästa tre presenterna:

  1. Från ödet: En hel natts sömn. Vaknade upp sömnig men utvilad, så underbart.
  2. Också från ödet/mig själv: Gick till biografen och frågade efter min vante som försvann i torsdags när jag och Joel var där. Och den var där! Lyckan när man hittar ett borttappat föremål som betyder mycket för en ❤
  3. Från Joel: Handkräm från Rituals och en tvål från Lush, precis de som jag pekat ut för honom i butikerna att jag ville ha. Bästa pojkvännen 🙂

Det har varit en ganska bra dag. Besökte just en blogg som en av huvudpersonerna i helgens dramatik har, som jag omöjligt kan sluta läsa, om så bara för att få känna mig nära, och tyckte mig se mellan raderna att vi inte kommer kunna bli vänner snart. På något sätt lugnade det mig istället för att göra mig mer upprörd. Jag finns. Jag är en person på riktigt och inte bara i mitt eget huvud. Låter knäppt, jag vet. Jag hoppas bara mitt undermedvetna också kan slappna av, för i natt var andra gången jag drömde om dem sen i helgen. Antar att det är för att jag verkligen hatar att vara ovän med folk och att tappa kontakten med människor man haft i sitt liv.

Nej, nu ska jag plocka upp min bok igen och fortsätta mitt bokmaraton. En bekant frågade mig nyligen ”Läser du fortfarande lika mycket?” och jag svarade nej, vilken gjorde mig lite deppig. Så nu är jag igång igen, med

  1. Betvingade
  2. The other side of the story
  3. Hemlösa hundar och… blablabla… krossade hjärtan eller nåt sånt, av Lucy Dillon.
  4. Divergent
  5. Cocktails för tre
  6. och nu: the maze runner.

Har sju böcker till som ligger och väntar på mig, färska (eller ska jag säga sunkiga? haha) direkt från bibblan! Det är nåt som verkligen ger mig en nöjd känsla i hela kroppen 🙂

Kommentera

