Slut

Så trött. Jag är trött hela tiden, missmodig och utan hopp. Min ork är slut nu, kan inte den här helvetesvintern bara vara över snart? Jag kollar min nedräknare på mobilen och det är fortfarande mer än 10 dagar kvar till vintersolståndet. Det känns som en evighet och tårarna börjar rinna när jag tänker att jag måste fortsätta i det här mörkret så länge till.

Sen lägger jag ifrån mig mobilen, snorar, torkar tårarna och tar upp en bok eller datorn för att tänka på något annat. Det blir kväll och jag faller lättad in i sömnens glömska. Morgon, stressa till tåget, gå i skolan, och ännu en dag har gått.

Jag äter lunch ute och blir på bra humör. Jag läser mina fjantiga Harlekin-böcker och kan till och med skratta högt åt den fjantiga handlingen, något som kändes omöjligt. Och ännu en dag går.

Jag kommer ta mig igenom den här hösten också. Men jag önskar fortfarande att den inte behövde vara så smärtsamt lång, så fruktansvärt hemsk.

Snart-är-det-över-snart-är-det-över bultar hjärtat. Jodå, ni behöver inte oroa sig. Livet går vidare. Men fråga inte varför jag hatar julen; alla glada (och smått ansträngda) leenden och tillrop får mig bara att känna mig ännu mer missanpassad och som världens största Grinch, hehe.

Kommentera

