Mera nonsens tack

Jag började bläddra igenom mina inlägg igår kväll, och det är aldrig nyttigt för mig att göra xD Fastnar alltid och börjar klicka runt för att läsa mer och mer, och påminnas om saker som hände och hur det kändes. Det känns som att det är så stor del av mig som jag lyckades få ut i skrift för några år sen, men nu har den förmågan helt mattats av. Hur narcissistiskt är det inte egentligen, att bli helt uppe i att läsa saker man själv skrivit, som handlar om ingenting annat förutom ens eget liv? Hahaha. Men på den tiden brydde jag mig inte alls om att det kanske skulle läsas av personer som inte känner mig, eller ytligt bekanta som inte alls borde få tillgång till massa konstig information och åsikter jag går runt på. Jag minns inte exakt när det hände, men jag minns att jag blev medveten om det och bestämde mig för att inte vara lika öppen i vad jag skrev längre. Kanske hörde det till i samband med att man kände sig sviken och hjärtekrossad för första gången, man sluter sig mer och är mer försiktig med vilka man släpper in och hur mycket man filtrerar bort innan man låter det gå ut i världen.

Kanske är jag bara en mer emotionellt stabil person nu jämfört med mina tonårsår xD hahaha, förmodligen inte. Nåja 🙂

Kommentera

