Fruktlös jakt

Åååååh. Jag är lite trög ibland, eller naiv. Och jag har ingenting emot att vara naiv för det mesta, eller rättare sagt att ha de egenskaper som ofta faller under kategorin ‘naiv’ av cyniker – att lita på folk och tro gott om dem och rent allmänt tro att livet har något bra i beredskap för mig.

Men.

Ibland inleder jag en jakt på någon kille, alltifrån att försöka flirta omkull någon på krogen eller en mer utdragen historia som pågår i någon vecka (det hände i Japan). Och nu har jag en stark känsla av att det precis har hänt. Dessa jakter har hittills alltid slutat med att jag tappat intresset, ungefär vid samma tidpunkt som killen ifråga börjar visa att han är intresserad tillbaka.. Men då är det oftast för sent redan. För dem alltså.

Och det var lite exakt samma känsla som kom över mig igår, när jag spenderade kvällen med en kille jag varit VÄLDIGT besatt av i ca, vad, två veckor? Jag undrade: Jaha? Vad kommer nu? när vi stod och borstade tänderna.  En så stark känsla av avslut kom över mig och jag tänkte men vad är det jag jagat egentligen? Vad är det jag varit så fascinerad av? Det var som att slöjan över mina ögon lyfts bort och nu kunde jag se klart och där var bara en vanlig kille, trevlig förstås och säkert med sina goda kvaliteter, men ingenting som skulle göra mitt liv bättre direkt. Jag undrar om jag kan dra mig ur nu utan att göra något väsen av mig. Cirkusen är i princip redan igångrullad med planer på att träffa honom tre gånger den här veckan. Jag kan nog inte ställa in alla gånger utan att det verkar lite misstänkt, HAHA.

Nu har jag försökt vara lite mer öppen om saker och ting, men jag har ju ingen koll på vilka som känner till den här sidan och vilka som läser den, och jag kan inte låta bli att tänka att det vore förödande om mannen jag precis beskrivit på något vänster hittat hit… 

Kommentera

