Idag blir det sängen

Blöö.. Känner mig låg idag igen. Vet inte vad som är fel, men… Jag trodde aldrig att jag skulle vara så usel men nu verkar det komma fram. Känner mig som en värdelös andrahandsperson och en hemsk, jobbig, störande individ som alla helst vill slippa undan. Linnéa är så trevlig och rar och nästan alltid på gott humör (utom när hon ser blonda personer på tåget, hahaha) och jag tror folk bara hänger med oss för att de tycker om henne och att de helst skulle slippa mig om de fick välja. Ett Onödigt Påhäng, är vad jag är.

Nu har vi varit lediga en vecka och jag har glatt ignorerat allt plugg så jag åtminstone inte känner mig dum i huvudet som inte får in det där förbannade språket och alla tecken i hjärnan.

Ser och hör om alla andra som läser japanska, vissa för skojs skull och helt på egen hand, på sjukt mycket högre nivå, och man undrar vilken typ av genier de är och hur satans puckad jag själv måste vara som inte klarar det ens med hjälp av en skola.

Jag måste sluta jämföra mig med andra OMEDELBUMS för annars kan jag ju lika gärna gå och ta livet av mig med detsamma.

…Ofta hela min självbild hänger på att jämföra mig med andra och komma fram till att jag är bättre än de. Vilken fruktansvärt usel människa jag måste vara i så fall.

Kommentera

