Vi ses i dimman på Mist

See ya in the Mist at Greenland… Hahaha. Kass punchline. Så ligger jag här i sängen, omgiven av godis, med ett aggressivt magknip (det kom innan godiset åkte fram), och försöker återhämta mig från ett massivt fylleslag.

Så här är det. Man åker till Roppongi, går nerför min älskade gata och svänger vänster, så kommer man till en bar som heter Mist, eller Greenland. Har inte riktigt förstått varför den svänger sig med två namn. Där löser du in en tusenlapp (ca 80kr) mot ett armband, och sen är det öppen bar resten av kvällen, eller fram tills halv tolv i alla fall.

Och jävlar vad jag drack för de pengarna!

Shots, shots, shots… Tappade räkningen  på både dem och drinkarna jag fick i mig, och de snålade inte på alkoholen. Kom in i en behaglig salongsberusning, passerade den och gick vidare till en lullig fylla, lämnade även den bakom mig för att träda in i Fyllan med stort F, där vad som helst kan hända. Inte ens det räckte utan jag fortsatte häva i mig glas efter glas och hamnade slutligen så långt in i dimman att jag inte ens är säker på vad som hände igår…

Jag fick en tjejkompis som jag dansade runt med, sen stod jag med pannan mot kranen ett bra tag och försökte att inte börja spy och när jag lyfte på huvudet så snurrade allt så våldsamt att jag omedelbart fick sätta tillbaka det och stå så en liten stund till. Tänkte ”inte bra, inte bra” och vacklade ut från toan, över golvet, uppför trappen och ut på gatan, där jag tog en liten promenad och försökte klarna till lite i knoppen i alla fall. Bytte några ord med de svarta män som jobbar som inkastare och en jättesnäll japansk tjej som jag gick fram till och frågade om hon hade lypsyl, vilket hon hade och som jag fick låna av. Hur gulligt! Sen vandrade jag tillbaka igen och mådde i princip bra. Gick in på toa och hittade en tjej halvdäckad på golvet, försökte göra en räddningsinsats och ta med henne ut på promenad också men tyvärr tog vi oss inte längre än till trappen innan hon började spy ner den – mindre lyckat! Slog mig själv mentalt för pannan och bad om ursäkt till vakten som fick torka upp det, sen kom hennes tjejkompis så då lämnade jag henne i deras händer och fortsatte dricka. Vad hände mer.. Jag hejade lite på en bartender som jag händelsevis hade hittat på Tinder, men han hade ju fullt upp med att just jobba. Hade det obligatoriska vänskapshånglet med en tjejkompis. Bytte skor till mina gympaskor när vi skulle hem och tappade mina hörlurar i den vevan. Minns att jag trampade på något och upptäckte att det var mina lurar, hängde dem om halsen och la sedan ner dem i väskan, eller försökte i alla fall, de ligger inte i väskan längre…

Sen sa Danni, en nyinflyttad, en grej som gjorde att jag lackade ur så drog från gruppen, tog mig till Baba, skulle vänta på tåget och hade ca en kvart på mig, sen inne på toa upptäcker jag att klockan ju visst har hunnit passera tiden när tåget gick och märker att min klocka stannat. Tvingas vänta 20 min TILL på nästa tåg och grät lite krokodiltårar över det, allt kändes väldigt jobbigt just då med att vara ensam, trött, full, ha tappat bort sina hörlurar och trasig klocka. Kommer hem till slut, ringer Joel när jag gått av tåget, vågade inte gå upp och störa Linnea så la mig på golvet i skorummet på bottenvåningen och däckade till lite där, gick upp till sängen och gled in och ut ur medvetslösheten ett tag, sen vaknade jag till av att Linnea kom in och skulle lägga sig. Kände att jag var för full för att kunna sova så jag drog med henne (eller hon drog med mig) ut på en kortis promenad och så snackade vi lite skit, kom slutligen i säng vid femsnåret.

Det var den kvällen det! Romantik, intriger, vänskapsband som knöts och knöts upp, spyor, drama, tårar, borttappade prylar… Hahaha.

Kommentera

