morgon

Jag brukar oftast vakna ganska tidigt på helgmorgnarna, oavsett om jag lagt mig tidigt eller varit ute och festat hela natten och enbart sovit ett par tre timmar. Så nu sitter jag här, i en soffa, och knappar på en skärm och väntar. Funderar .Vad gör man med tidiga morgnar när alla andra sover?

Jag skulle egentligen gått ut med folk ifrån huset igår kväll, och är irriterad på mig själv som missed out, men jag var sliten p å fyra timmars sömn och dröjde mig kvar hemma hos Brice all för länge och plötsligt var klockan halv tolv och det var för sent att göra något, t o m för sent att åka hem. Så nu sitter jag i hans rum, i mörkret och tystnaden, och fungerar på vad jag gör med mitt liv egentligen. Jag har känt mig så alienated från allt och alla ett tag nu, On My Own liksom. När vi kom hit i April var det Vi Tre som gjorde allt samtidigt, men sen träffade Linnea Morgan och Zakaria Moa. Och vad har jag själv gjort? Sprungit runt på massa tinderdejter, hårmodellandet, dragit mig undan folk i allmänhet. Ibland undrar jag vad fasen det är fel på mig. Längtar efter sällskap, vänskap, mänskliga band och relationer så jag kan dö, men när jag väl har chansen så förvandlas jag till grinig gubbe och ba ”nääää”, ”trött”, ”verkar tråkigt” osv och så går jag upp på rummet och sätter mig eller gör något annat konstigt på egen hand som igår då när jag fastnade här. I Fussa. Undrar om det kommer leda någonstans?

Kommentera

