Trött

Åh herregud vad sjukt trött jag blev nu. Jag och Sofie hade tänkt gå till poolen före skolan, men när vi kom dit visade det sig att den inte öppnar förrän kl 1 på eftermiddagen idag och imorgon. Så typiskt, nu när det är jättefint väder idag. Så då hamnade jag i sängen istället och nu slog tröttheten till med all kraft. Sov bara ca 4 timmar i natt pga stannade uppe sent och pratade med Joel vilket slutade i kaos i princip, känner mig fortfarande smått anklagad/sårad över att han missuppfattade och uttryckte sig lite dumt när jag ville prata om mina problem. Så somnade inte förrän vid två, och sen vaknade jag vid sex när Linnéa kom ner från Morgans rum och började göra sig i ordning för att åka till flygplatsen med honom och säga hejdå. Så jag antar att från och med idag är hon tillbaka i vårt rum, det ska bli intressant att se om vi lyckas återgå till att bo ihop nu när jag är van vid att vara själv här. Det blir ca sex veckor som vi kommer dela rum och sen åker hon hem, det känns grymt konstigt. Undrar hur det kommer bli att bli kvar här själv. Det är så himla, himla många som ska åka i oktober att det känns som att jag kommer förlora halva min familj. Rei, Jiyong och Morgan åkte idag och igår… Fasar för alla farväl. Det är det värsta med att resa runt och lära känna nya människor – man måste säga hej då till slut. Jag hoppas hon inte kommer vara alltför deppig nu bara när Morgan åkt, så att vi stör oss på varandra eller ngt sånt.. hmm blir intressant, som sagt x)

Vi hade väl mer eller mindre tänkt att ta lite utekvällar nu sista tiden som hon är kvar och nu när jag äntligen börjat må bättre, men så som det blivit nu så verkar det som jag får hålla mig borta från alkohol ett tag framöver så det är ju lite synd. Det är först nu när jag funderar på att lägga av med festandet och drickandet som jag inser hur mycket jag gillar det, att dricka sig berusad och ge sig ut på stan och gå på klubb och dansa runt, flamsa runt och bete sig allmänt omoget. Jag känner mig så fri när jag slipper tänka… För mycket grubblerier som är svårt att släppa.

Kommentera

