Orken är slut

Det börjar närma sig slutet av September och det är tyfonsäsong här i Japan nu. Hela förra veckan var det regniga dagar och det avspeglar sig i mitt mentala landskap. Innan dess så hade vi ett sista ”sommarryck” med fina, varma, soliga dagar, och jag gav mig ut på joggingtur på morgonen, klädde upp mig och var allmänt hyped på livet, kunde knappt sova om nätterna ens och var galet förälskad i Brice. Hela tiden undrade jag när orken skulle tryta och nu har den tagit slut. Inte denna helgen men förra helgen hade vi vad jag nu när jag tänker tillbaka på den har döpt den till ”Helveteshelgen”. Allt började toppenbra och jag var sjuuukt glad över tanken på att spendera helgen på basen hos Brice och gå på deras Friendship Festival som han även skulle jobba på. Men, sen hände det ena efter det andra som förstörde stämningen och till slut satt jag där med gråten i halsen och var helt knäckt. Linnéa och jag har pratat mycket om det där med att man drar upp förväntningarna så jävla hårt att det till slut blir helt omöjligt att uppfylla, och minsta lilla sak som går snett gör att hela ens drömvärld går i kras och så börjar man störttjuta för något minimalt. För det första, så var jag dålig på att själv säga vad jag ville göra, vilket jag tydligen är väldigt kass på när jag umgås med Brice men jag jobbar på det. Det i sig gjorde mig retlig och irritationen bubblade inombords, jag var väl irriterad på både honom och mig själv som inte kunde vara samstämmiga. Sen, kom den riktiga blowen mot dagens frid – jag upptäckte att Gackt hade en show samma dag, men det var slutsålt! Ve och fasa. Hade ju dessutom redan sagt till Brice att jag skulle vara där så kändes lite väl rövhattigt att bara dra utan förvarning för att G kallar, haha. Åh, vad jag läxar upp mig själv för att jag inte hade eller har bättre koll på vad Gackan har för sig, så jag missar sånt här, men all info är ju för det mesta på japanska.. Jag begriper inte var andra icke japansktalande gaijins får sin information ifrån 😦 Anyhow, detta gjorde mig på så extremt dåligt humör, att jag knappt visste vad jag skulle göra med mig själv.

Sen kom som en kall dusch lite information från Brice att han tyckte jag skulle åka hem över natten för han oroade sig över att det skulle bli någon rumskoll och jag hade inget godkänt visitor pass på mig. Jahapp.  Det kunde han ju sagt från första början då tycker man. Där sjönk mitt humör ner de sista små hacken ner till botten på stegen. Vi promenerade runt i Fussa i tryckt stämning och jag kände mest för att ta till lipen. Gjorde en kraftanstränging och satte mig ner utanför en otroligt trivsam restaurang vi gick förbi, försökte öppna upp mig och förklara var orsaken till mitt dåliga humör låg och lyckades muntra upp mig själv, men efter att ha kämpat till mig ett glatt humör tillägger han att han ska jobba hela dagen på söndagen, och att vi kanske kan ses måndag kväll. Vilket i sin tur drog ner mitt humör i botten igen, för måndagen kändes evigheter bort och lika substantiell som de flesta vaga planer jag lyckas dra upp med den här mannen, som han sedan ställer in allt eftersom, när hans chef ändrar och styr om i hans schema. Mer eller mindre onårbar helt enkelt.

Modstulen och uttröttad av alla negativa tankar åkte jag hem, och som nämnt, förbättrades inte humöret på hela veckan som kom efter. När jag inte är i skolan har jag bara legat i sängen och ätit godis. Joggingturer på morgonen är glömt sen länge, det höll sig bara två veckor.

Igår var jag med Brice hela dagen, och vi var på bal i fredags, den borde jag egentligen berätta om i ett separat inlägg och slänga upp iaf en bild, men egentligen så höll den sig inom samma tema – ”saker som egentligen är helt onödiga och inte hälften så kul som man trodde det skulle bli”.

Så den dystra slutsats jag kom fram till i torsdags kväll kvarstår: jag och Brice är inte lämpade för varandra, vi har vitt skilda behov av en relation, det kommer aldrig fungera i längden utan kommer stanna vid en japanflirt, med så små förankringar att de kommer skingras som maskrosblad i vinden så fort någon av oss lämnar Tokyo, och sen kommer jag aldrig mer att höra av honom igen. Och så länge som  jag är tillsammans med honom så kommer jag känna mig ensam. För han får mig att känna mig ensam. Allt jag vill är att hitta en soulmate (för att använda ett löjligt uttryck) som vill göra precis det jag vill göra här i livet, jobba lite lagom mycket, helst inte alls, resa runt i världen och upptäcka nya saker … Ärligt talat så tror jag att vi är väldigt lika egentligen, eller jag vet att vi är det för typ allt vi säger är detsamma, men han jobbar ju så förbannat mycket att det funkar inte. Jag kan inte vara tillsammans med någon som jobbar så sjukt jäkla mycket som han gör. Jag förstår inte. Enda sättet det här skulle kunna fungera på är om jag hade jobbat heltid! Men jag gör ju inte  det! Jag har ju bara tre timmars lektion om dagen! Resten av tiden är ju friiitiiiid… för mycket jävla fritid för att inte känna sig ensam när ens pojkvän jobbar 247 och det är lite tunt på vänskapsfronten.

Jag borde aldrig ha lämnar Sverige i April, i Sverige hade jag kille, vänner och ett heltidsjobb x) (detta är mest på skämt skrivet). Allt jag har nu är en fet csnskuld.

Kommentera

