Planlös surfning

Jag sitter och modlöst klickar mig runt på diverse internetsidor i väntan på bättre tider. Sommaren har varit fantastisk men redan nu kommer de deppiga hösttankarna smygande.

Är det någon som har råd och tid och lust att resa med mig någonstans? Jag inbillar mig att jag skulle bli på bättre humör av att ha en resa att se fram emot, men tyvärr har jag väl varken tid eller pengar till det för snart blir det Hej Rutiner, Hej Kalmar, Hej Skola och Hej Plugg. Har jag fixat kurslitteratur och sånt då? Nej, inte än. Jag skyller på att min bankdosa kände för att stanna i Skövde utan mig när det var dags för mig att säga hejdå till underbare Joel som jag besökte för några veckor sen. Sen märkte jag såklart inte heller att jag glömt den förrän efter någon vecka när han hittar den och upplyser mig om min blunder. Jag hoppas den kommer på posten snart… Lite ironiskt att när jag precis fått ihop lite pengar så kommer jag inte åt dem utan blir strandsatt med någon hundring i kontanter 😀

It’s better if you don’t understand… Jag har en ljuvlig hang up på Bruno Mars The Other Side, den är så grymt bra. Snälla låt inte den här sommaren ta slut… Hur kan det krävas av mig att jag spenderar största delen av året i gråmulet regnväder när jag blir så otroligt lycklig av solen? Just i detta nu när jag ligger på en madrass ute i gräset, min dators internet samarbetar så villigt och den ljumma vinden smeker mina bara armar känns inte den tanken bara löjlig, den känns extremt tramsig. Varför envisas jag med att fortsätta leva mitt liv i Sverige när jag mår så mycket bättre utanför Sveriges gränser?

Fan, nu behöver datorn sin sladd och jag behöver gå på toa. Så vi avslutar dagens funderingar och så får datorn följa med in och en bok följa med ut i det ljuvliga vädret istället. Ha några sista fantastiska sommarveckor alla! ♥

Lämna en kommentar